Forrás: penzcentrum.hu
A kátyú okozta károk kb. 70 százaléka az év első negyedében keletkezik, az átlagos kár 20 ezer forint nagyságrendű. A defekt a leggyakoribb, illetve a felnisérülések, de gyakran előfordul futómű-károsodás is, országutakon, sztrádákon baleseteket, személyi sérüléseket is okozhat a kátyú.
A biztosításokat kínáló társaságok tapasztalatai szerint a kátyú okozta károk 60-70 százaléka az első negyedévben történik, tehát manapság. Ha körülnézünk az utakon, a nagy hideg elmaradása ellenére új kátyúk így is keletkeztek - vélekedett az InfoRádióban Lambert Gábor, a Mabisz kommunikációs vezetője.
A gépkocsiban jellemzően 20 ezer forintos károkat okoznak a kátyúbalesetek, a leggyakoribb ilyen a defekt, illetve a felnisérülések, de elég gyakran előfordul futómű-károsodás is, sőt az országutakon, sztrádákon baleseteket, személyi sérüléseket is okozhat a kátyú.
A szakember szerint ilyenkor, ha nincs biztosításunk, a közút fenntartójához kell fordulnunk, ez a településeket összekötő utakat tekintve a Magyar Közút, lakott területen pedig az illetékes önkormányzat, illetve a Budapest Közút.
Alaposan dokumentálni kell az okozott kárt, fényképeket kell készíteni, helyszínen készült hatósági jegyzőkönyvre, tanúnyilatkozatra is szükség van, továbbá amennyiben a károsult rendelkezik vele, a kár összegét igazoló javítási számlát is csatolni kell a bejelentéshez
- tette hozzá Lambert Gábor.
Ha az érintett rendelkezik biztosítással, elegendő felvennie a kapcsolatot a saját biztosítójával, de ez esetben is minél alaposabban dokumentálni kell. Alapvetően ha biztosítással rendelkezünk, akkor a biztosító fizet, és "ő játssza le a közútkezelővel a meccset, ha nem, akkor a közútkezelő" - mondta Lambert Gábor. A szakértő azt tanácsolja, ne lépjük át a sebességhatárt, és vegyük figyelembe, ha az úthibákra előzőleg tábla figyelmeztette az autóvezetőt,
a tábla kintléte a biztosító szerint is fontos tényező egy ilyen káreseménynél.